Somon Pate @MUTFAK

Vogue Gurme'de her ay değişen ünlü restoranların şeflerinin paylaştığı tariflerin ilginç gelenlerini arada deniyorum ve gayet güzel sonuçlar aldım şimdiye kadar. Somon Pate de bunlardan birisi...

Etkisini henüz pek göremediysek de, içinde olduğumuz bahar ayına yaraşır atıştırmalık bir tarif. Şefin kendisi  de bahar ve yaz aylarında bir beyaz şarap ya da roze eşliğinde tüketilmesini önermekte;)


Malzemeler
400 gr Somon (çipura, levrek vs de olabilr)
100 gr Labne
20 ml Sızma Zeytinyağı
Taze Soğan/Frenk Soğanı

Dereotu

Tuz
Taze Çekilmiş Karabiber
Limon/Portakal Kabuğu Rendesi


Hazırlanışı
Balığı biraz suda haşlayın ya da buharda pişirin. Ilındığında kılçığı ve dersinden ayırıp didikleyin. Dereotu ve taze soğanları ince olarak doğrayın. Daha sonra labneyi ezerek somonla karıştırın. Tuz, karabiber ve limon kabuğunu da ekleyin (ben suyundan da yararlandım) ve doğradığınız yeşillikleri de içine harmanlayıp bir kavanoz ya da kapalı bir kaba sıkıştırarak koyup üzerini de zeytinyağla kaplayın ve buzdolabında bekletin. Tarif 24 saat bekletmeden yana ama ben daha kısa sürede verim aldım diyebilirim=)

PS. Kızarmış ekşi maya ekmek ve soğutulmuş Sauvignon Blanc eşliğinde tüketilmesi önerilmiş şef tarafından;)


Afiyet olsun! 

Fotoğraflar alıntıdır.

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı