Ankara'da Bir İlk: Pablo Picasso Sergisi! @CERMODERN


'CerModern yine farklılığını ve ayrıcalığını göstermiş' dedim içimden Pablo Picasso Sergisi davetini gördüğümde. Ankara'da nefes almamı sağlayan ve dostluğundan son derece mutluluk duyduğum CerModern ailesi bir ilke daha imza attı dün itibariyle.


Düzenlenen basın toplantısı ile İspanyol Konsolosluğu'nun ve sponsor ailesinin de katılımı eşliğinde sergi sanatseverlere 5 Mayıs'ta tanıtıldı.



Benim dün tanışmış olduğum ve çok keyifli bir ailesi olduğuna inandığım Pet Holding, sergi ana sponsorluğu ile hem CerModern'in 5. senesinde başka bir ilke imza atmış oldu, hem de kültür-sanat etkinliklerine destek vermesi açısından örnek teşkil etti...




Küratörlüğünü Mario Virgillio M. Arroyo'nun yapmış olduğu, Picasso Vakfı ve Picasso Evi Müzesi işbirliğinde hazırlanan "Picasso: Doğduğu Evden Gravürler ve Seramikler" sergisinde, İspanyol sanatçının çocukluk dönemine ait patik, gömlek gibi kişisel eşyalarını ve üslupsal geçiş örneklerini sunduğu resimlerini görebilmekteyiz.


Picasso'nun söylediği "Ben aramıyorum. Rastlıyorum." cümlesi, sergiyi gezerken birçok kez kulaklarımda yankılandı... Zira derlenen eserler, sanatçının klasisizm, kübizm ve gerçeküstücülüğü birleştirmesi ve kimi eserlerindeki realizmden sürrealizme geçiş örnekleri bana en çok bu sözüyle anlatılabilirdi... 


6 Mayıs - 20 Temmuz 2014 tarihleri arasında sanatseverleri bekleyecek olan, Picasso'nun Malaga'daki evinden seçilmiş 56 gravür ve 8 seramik eseri ile çocukluğuna özel eşyalarını kaçırmamanızı dilerim.

Biz sanatı destekleyelim, sanata hayatımızda yer verelim ki, daha güzel yarınlar için hem kendimizi hem de ülkemizi besleyebilelim...

Sanatla kalmamız dileğiyle...


GÖKÇEN GÖKYER BLOG




0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı