Narlı, Şaraplı Kek @GOKCHEN'in SPESİYALİ

Gokchen'in Spesiyali köşesini özleyenler hemmenn buraya.

Sizlere her ortama, her davete takdim edilebilecek bir kek hazırladım.

Narlı, Şaraplı Kek!

Kış fondayken, yılbaşı da yaklaşırken, misafirlerinizi; en öncesinde de kendinizi şımartacak bir tarif olsun istedim.

Sözü fazla uzatmıyor, tarife geçiyorum:

Ön not: Ben tarifleri genelde göz kararı yapıyorum. O yüzden size tahmini değerleriyle veriyorum tarifi. Siz yaparken kıvamına göre ununu, şekerini ayarlayabilirsiniz. =)

NARLI, ŞARAPLI KEK


Malzemeler
2 Yumurta
Yarım su bardağı biraz fazla pekmez (siz şeker de kullanabilirsiniz)
Çeyrek su bardağı sıvıyağ
Yarım su bardağından biraz fazla süt
1,5-2 su bardağı un
Kabartma Tozu
1 adet ayıklanmış nar
Kakao
Elma (Tercihe bağlı, yumuşaklık katması için ben ilave ettim)
Çikolata parçaları
Yarım su bardağı şarap

Hazırlanışı
Yumurtaları çırpmaya başlıyoruz ve devam ederken içine sırayla ve arayla pekmez/şeker, yağı, sütü ve şarabı ilave ediyoruz. Unu ve kabartma tozunu ve kakaoyu da ilave ederek kek hamuru kıvamını yakalıyoruz. Daha sonra içine meyveleri ve çikolata parçalarını dahil ederek hamurun son kez tadına bakıyoruz ve okeyi verdiysek yağlı kek kalıbına dökerek önceden ısıtılmış fırında 180 derecede 20-25 dk pişiriyoruz.


Fırından çıktıktan sonra hafif ılındığı an itibariyle servise alabiliriz.



Afiyet olsun!

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı