Ev Yapımı İtalyan Pizza @GOKCHEN'in SPESİYALİ

Hafta sonunda ev keyfi yapmak isteyenler için "Gokchen'in Spesiyali" klasörümü güncelliyor,
Almanya'dan aldığım orjinal İtalyan Pizza tarifimi sizlerle paylaşıyorum.

Tabi ki yine kendi yorumum, kendi dokunuşlarımla sunuyorum.

İtalyan Pizza


Malzemeler

Pizza Hamuru için
450 gr un
Yarım paket maya 
(un ve maya için ben yine göz kararı ölçüsündeyim. Toz maya kullandığım için bir paket ok.)
200 ml ılık su
2 kaşık zeytinyağı
1 çay kaşığı tuz

Domates Sosu için
1 küçük soğan
1 kaşık zeytnyağı
1 diş sarımsak
Domates
Tuz
Karabiber
Sirke
Kekik
Salça

Üzeri için
Dilediğiniz malzemeler
Kaşar peynir

Hazırlanışı

Hamur malzemelerini öncelikle  bildiğimiz formatta yoğuruyoruz. Toz maya ise, önce ılık suda eriterek unla karıştırmak gerek ki hamur daha güzel mayalansın. Hamuru yoğurduktan sonra bir süre dinlenmeye bırakıyoruz. O mayalanırken sosunu hazırlayabiliriz. Soğanı ince doğradıktan veya rendeledikten sonra tavada zeytinyağı ile kavuruyoruz. Hafif pembeleşince, içine kalan malzemeleri de ilave ediyoruz. Sarımsak orjinalinde 1 diş olarak geçiyor ancak ben daha çok dişin daha fazla lezzet verdiği kanısındayım, bilginize.

Yeteri kadar mayalandığına inandıysak hamurumuz alıyor, dilediğimiz büyüklükler için parçalara ayırıyoruz. Daha sonra ister yağlayadığımız, isterse yağlı kağıt yerleştirdiğimiz tepsiye hamuru incecik açıyoruz. (Ben merdane vs. kullanmıyorum, zira elle de pratik bir şekilde açılabiliyor.)

Hamuru 180 derece civarına ayarlayarak tepsiyi fırına atıyoruz. 5-10 dk kadar pizza şekillendikten sonra hazırladığımız sosu sürüyoruz ve 5-10 dk kadar daha pişiriyoruz.

Artık üzerine dilediğimiz malzemeleri ilave edebiliriz. Benim en son denediklerim sucuk/sosis/mısır/zeytin ile ton balığı/mısır/zeytin malzemeleri idi. Siz nasıl dilerseniz.

5-10 dk kadar da malzemeler piştikten sonra rendelediğimiz ya da ince ince dilimlediğimiz kaşar peynirini pizzanın üzerine koyarak 2-3 dk erimeye bırakıyoruz.

Pizzamız servise hazır.

Dilediğimiz sosları da yanına alarak sunabiliriz.


Afiyet olsun!



0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı