Her İşe Eğlence Katmanın Yolu

Bizim zamanımızda okumak zordu. Tabi bizim zamanımızda da "büyüklerimizin zamanında" okumak zordu.

Bu nesilden nesile devam eden ve muhtemelen edecek bir klişe olabilir evet. Ama ölçümlenen değerler farklı en azından.

Eskiden nispeten maddi zorluklar ve okul azlığı gibi sorunlar vardı. Okula gidebilmek biraz lükstü.

Bizim zamanımızda bu sorunlar azaldı belki ama biz okurken de her bilgiyi araştırman, sorman lazımdı. Yani bugünkü gibi hazır bilgi gelmezdi. En "Google"layabileceğin bilgiler ansiklopedi içindeydi. Yani bunun için de sıkı bir araştırmacı olman, ciddi bir emek harcaman gerekirdi.

Şimdiki nesil öyle mi?

Z kuşağının en kıyak yanı bu olsa gerek. Tabi gerçekten öğrenmeye, gelişmeye niyet varsa...

Nasıl mı?

Zaten aradığın her konu, her kitap özeti bir "Google" kadar uzağında. Bu cepte. Bir de şimdi buna online eğitimler eklendi, en küçüklere bile. Benim yeğenim misal, henüz 4. yaşını doldurmadan tüm rakamları, renkleri öğrendi neredeyse. Üstelik hem Türkçe hem İngilizce. Ve üstelik neredeyse kendi kendine!.  Tam olarak dediğim olay. İnternet üzerinde çocuklara öğrenmeyi sevdirecek öyle güzel videolar, uygulamalar var ki, ebeveynlerin hiç baskı/teşvik işlerine girmesine gerek kalmıyor.

Bunun bir de resmi eğitim versiyonları başlamış. Örneğin "Okulistik".



Temel eğitimdeki her seviye için ayrı paketlerde öğretim programı yer alıyormuş ve içerikleri Milli Eğitim Bakanlığı öğretim programına tam uyum sağlıyormuş.

Eskiden bizde VCD'ler vardı. British yayınlarından İngilizce eğitim videoları izlerdik ama bizim dilimizden olmadığı ve o zamanlar okullarda İngilizce eğitimi olmadığı için pek bir şey anlayamazdık.

Okulistik'in İlkokul 1. Sınıf Okuma paketi bana onu hatırlattı. Okula yeni başlayan çocuklar için eğlenceli kurgularla videolar hazırlanmış. 

Mesela, sesleri önce tanıtıyor, sonra yazdırıyor sonra da okutmasını öğretiyor. 

Bu noktadan başlıyor, sesleri birleştirerek kelimeye sonra da cümlelere dönüştürüyor. Her video bir kurgu ve bizim zamanımızdaki gibi dört sıkıcı duvar arasında kalem defterinle baş başa olduğun bir durum yok. Eğlenceli yani bildiğin.

Yaptığım her işi açtığım müzikle, ortamla, içecekle keyifli hale getirmeyi tercih ettiğim için bu vizyonun eğitimde çok önemli olduğunu düşünüyorum.

Yola yeni çıkanlar için bir kenara not etmekte fayda var.

0 comments:

Yorum Gönder

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı