Pre-Christmas Party @Gokchen House Lounge Cafe

Artık neredeyse gelenekselleşen Pre-Christmas sofraları vesilesiyle yeniden Gokchen House Lounge Cafe köşesiyle karşınızdayım. Bu sefer "yeni yıl sofrasında neler olabilir?" postunu kendi sunumlarımla evrileterek "neler konulmuş" şeklinde hazırladım.

Biraz sunum, biraz dekorasyon, biraz da "Gokchen'in Spesiyalleri" ile.

Önce fona yine bir şeyler açalım.


Dekorasyon

Benim kafamda "yılbaşı sofrası" denildiğinde oluşan temel üç renk var: Kırmızı, Yeşil ve Altın. Kırmızı olanı biraz daha enerjik, biraz daha gerçek yılbaşı zamanına saklamayı daha çok seviyorum. Bu yüzden öncesi hazırlıklarda biraz daha sakin, biraz daha asil kombinleri görmek istiyor ruhum.

Bu nedenle  masa örtüsüyle altın rengini fona alarak başladım. Üzerine de altın rengi birkaç mumluk yerleştirdim. Peçetelerdeki altın tonları da zemine eşlik ederek ekibi tamamlamış oldu. Geri kalan yeşil ve kırmızı tonlarını ise vazoda bulunan çiçeğe ve yemek üzerinde kullandığım birkaç malzemeye bıraktım.

Bu kombini bozmaması için de düz ve ön plana çıkmayan yemek takımı kullandım.



Sunum

Çocuksu olarak düşünmeyin. Biraz eğlence katmak, sofraya eşlik edecekler için üzerinde düşünülmüşlük vurgusunu vererek onları özel hissettirecektir. Ayrıca sofraya eşlik edecek çocuk varsa da, onlar için birlikte kutlama yapmaya teşvik unsuru olacaktır.

Ben her iki durumu da baz alarak en sevdiğim şey olan patatesten kardan adamlarımı yaptım. Püreye biraz da peynir katarsanız lezzeti artacaktır. Ayrıca üzerine en son patatese çok yakışan hindistan cevizi de serpebilirsiniz dekoru tamamlamak için. Tabi misafirlerinizin damak zevki çeşitliliğine eminseniz. =)


Bir diğer yılbaşı detayı olarak da pop-stick çubuklarıyla hazırladığım eritilmiş çikolata ve renkli şekerlerden hazırladığım yılbaşı ağaçları oldu. Her birini minik keklerin üzerine takarak sofranın temasına destek verdim. 


Birkaç meze, kanepe ve peynir tabağı sofraya asalet katan ana unsurlardan görüşündeyim. Ben bu bağlamla biraz somon, biraz füme et, biraz gravyer peynir, biraz da sos kullandım.


Kabak sushi de aslında biraz Gokchen'in Spesiyali. Hızlı tarif gerekirse: zeytinyağı ve tuz ile harmanladığınız enine ince kesilmiş kabakları ızgarada pişirdikten sonra üzerine krem peynir, sarımsak, zeytinyağı, kekik, biraz da mayonezle hazırladığınız harçtan sürün. Daha sonra harç içte kalacak şekilde halı gibi sararak rulo hale getirin ve servis tabağına dik olarak yerleştirin. Tadı enfes.


Hem bereketin simgesi hem de renk olarak konsepti tamamlaması bakımından narı bol bol kullanabilirsiniz. Ben bir kısmını yeşil salatada, bir kısmınıysa hazırladığım kış punch'ında kullandım. 

Punch için hızlı tarif: Geniş bir kap ya da sürahiye bir/birkaç çubuk tarçın, birkaç karanfil, bir iki avuç nar ve kabuğu soyulmadan doğranmış birkaç dilim kırmızı elmayı koyun, üzerine de elma suyu ile sürahiyi doldurun. En az birkaç saat buzdolabında dinlendirin ki, tüm aroma kokteylinize geçsin.


Gokchen'in Spesiyali

Bence yılbaşı sofralarının olmazsa olması tavuk ya da hindidir. Eğer sizin için de öyleyse benim artık klasikleşen menümü hızlıca aktarayım. 

Doldurulmuş Tavuk: Düdüklüde tavuğu bütün olarak haşlayın. Bir yanda tarçın, soğan ve isteğe göre kuş üzümü, fıstıkla iç pilav hazırlayın. Haşlanan tavuğu borcama aldıktan sonra içi dolana pişen pilavı doldurun. Daha sonra bir kasede hazırlayacağınız salça, sarımsak, yoğurt, baharatlı harcı (ben tadını arttırması ve kızartması için çok az pekmez de ilave ettim) tüm tavuğa sürün ve 200 derecede fırına verin. 

Haşlanan suya en sevdiğim şey tel şehriye ve süt ilave ederek çorba yapmak. Yine öyle yaptım. Bir de yine taneli bereket simgesi olarak zeytinyağlı barbunya pişirerek soğuk olarak servis yaptım.

Tavuğun fotoğrafını çekmeyi atlamışım. Orasını hayal gücünüze bırakıyor, şimdiden leziz menüler diliyorum.

Afiyet olsun!

1 yorum: Leave Your Comments

More

Bu Blogda Ara

Translate

Archive

Recent Posts

Popular Posts

Top 10 Articles

Featured Posts

Most Trending

Toplam Sayfa Görüntüleme Sayısı